ČO POŠKODZUJE A ČO POSILŇUJE ČINNOSŤ IMUNITNÉHO SYSTÉMU

 

 

 

Čo poškodzuje imunitný systém 

1. Stres – ako faktor neustáleho strachu že niečo nedokážeme, nezvládneme v práci, partnerstve, rodine, živote, stres z využívania, nedocenenia, ohrozenia, podvedenia, zneužívania dôvery - Celostná terapia – neochorie len telo, ale chorý je celý človek

2. Stres z prílišného vyčerpania organizmu, bez dostatočného odpočinku, nedostatku vody, nedostatku čerstvého vzduchu, príliš časté zdržiavanie sa v uzavretých priestoroch a nedostatok slnečného svetla, stres z nedostatku živín a vitamínov.

3. Strava - fastfoody, polotovary, vyprážanie, kolové nápoje a limonády, presladené džúsy, energetické nápoje, bublinkové vody, príliš veľa cukru a soli. 

4. Nekvalitné tuky - rôzne umelé rastlinné náhrady, ktoré zabraňujú vstrebávaniu vitamínov, margaríny, umelé náhrady masla.  

5. Rafinovaný cukor, piškóty, koláčiky, sušienky, biele pečivo, biela múka a ryža, potraviny s farbivami, konzervačnými látkami.

6. Obezita (v dôsledku nesprávneho stravovania ale aj nesprávnej činnosti vnútorných orgánov).

7. Nedostatočné množstvo kvalitných bielkovín v strave a naopak nadbytok živočíšnych bielkovín. 

8. Fajčenie aktívne aj pasívne, nadmiera alkoholu. 

9. Nedostatok pohybu – pohyb pomáha vylučovať toxíny z organizmu cez lymfatický systém, zlepšuje krvný obeh a podporuje cirkuláciu bielych krviniek a protilátok v celom organizme.

10. Nadmerné užívanie liekov, antibiotík, steroidov, antidepresív, analgetík, liekov proti rakovine, hormonálnych liekov.

11. Nedostatočný pitný režim. 

 

 

Čo imunitný systém posilňuje

1. Oleje lisované za studena obsahujúce omega 3 a 6 mastné kyseliny - tekvicový, ľanový, konopný, rascový, oregánový, makový a ďalšie. 

2. Čerstvá zelenina a ovocie, čerstvé zeleninové šťavy - zabezpečia príjem antioxidantov, vitamínov, enzýmov - cvikla, kyslá kapusta, rakytník, citróny, mrkva.  

3. Strukoviny, obilniny, oriešky, ryby a kvalitné bielkoviny. 

4. Pravidelný pohyb na čerstvom vzduchu, primeraný pobyt na slnku, meditácia, jóga, cvičenie. 

5. Pravidelné otužovanie sa, v zime sprcha vlažnou vodou, v lete studenou vodou, neprekurovanie miestnosti. 

6. Dostatočný pravidelný spánok. 

7. Bylinky, bylinkové čaje, tinktúry, koreniny - cibuľová, petržlenová a pažítková vňať, žerucha, medovka, rakytník, nechtík, harmanček, zázvor, šípky, šalvia. 

8. Kvalitná a pestrá strava bohatá na vitamíny, minerály a stopové prvky, celozrnné výrobky. 

9. Pravidelný relax a oddych (masáže, sauna, prechádzka v prírode, priateľské stretnutia).

10. Pravidelná detoxikácia organizmu - Jednoduché prírodné spôsoby detoxikácie I. časť

11. Potraviny bohaté na selén, zinok, vitamíny A, B2, B6, C, D, E, napríklad aj chlorella. Zelené zdravie

12. Imunitný systém významným spôsobom posilňuje aj beta-karotén a antioxidanty. 

13. V prípade infekcii používať prírodné látky – šalvia, cesnak, grep, echinacea, aloe vera, sladké drievko Bylinky, koreniny a potraviny s antibiotickým pôsobením

14. Udržiavať funkčný tráviaci systém, tenké a hrubé črevo - Črevný mikrosvet a jeho kľúčový význam pre život

15. Potraviny, ktoré posilňujú probiotické kultúry v organizme, majú synbiotický a prebiotický účinok. 

16. Dostatočné množstvo rozpustnej aj nerozpustnej vlákniny v strave. 

 

Mgr. Ľubica Prisenžňáková, PhD. 

 

Poznáte Fo-ti? Adaptogénny koreň mladosti a dlhovekosti

Skrytá krása vitamínu radosti a spokojnosti – vitamínu C

Vědecky potvrzeno: lidský imunitní systém považuje maso za cizorodou látku!

Zatočte s baktériami rezistentnými na antibiotiká

Bioaktívne látky rastlinného pôvodu a ich prospešný účinok na organizmus

Bylinky – adaptogény pomáhajú liečiť stres a jeho následky

 

 

<

počítadlo.abz.cz